Usunięcie katalizatora w TDI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Kundziajnik
    Ambiente
    • 2012
    • 108

    Usunięcie katalizatora w TDI

    miałem propozycje jakiś niemiecki czujnik za 50 zł.?
    i teraz nie wiem co robić wszyscy straszą ze nie oryginalny czujnik to szajs.?
  • natash
    RS
    • 2011
    • 2599

    #2
    Usunięcie katalizatora w TDI

    Czy usunięcie katalizatora, ma jakiś ujemny wpływ na TDI (sonda lambda, inne czujniki itd. itp.). Czy Katalizator, który jest przytkany wpływa jakoś znacząco na prace i żywotność turbiny ze zmienną geometrią?

    Komentarz

    • seba210
      Ambiente
      • 2011
      • 233

      #3
      natash, Ja w moim seat 1.9 AFN usunąłem katalizator przy przebiegu ok ~200tyś km. Potem przejechalem jeszcze jakieś 30tys i nic niepokojącego się nie działo (w sensie sond i czujników). Za to po samym zabiegu usuniecia dynamika się poprawiła, bo kat byl rzeczywiście przytkany.
      Moja 4x4 FL'ka

      Komentarz

      • looker
        RS
        • 2008
        • 1886
        • Octavia II (1Z3)
        • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

        #4
        A jak sprawdzić czy jest przytkany ?
        OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
        SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

        Komentarz

        • kabanos
          RS
          • 2011
          • 4544
          • Octavia I combi (1U5)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

          #5
          Zamieszczone przez looker
          A jak sprawdzić czy jest przytkany ?
          Auto dymi jak czołg.

          >>>moja srebrna kombi strzała<<<

          Komentarz

          • skalar
            Rider
            • 2010
            • 575

            #6
            w moim katalizatorze hmm chyba wnętrze sie sypie bo slychać takie dzwonienie i czy teraz wywalić go czyli wyrzucić srodek a obudowe zostawić??
            wiem że sa dwie lambdy,co proponujecie??dodam ze to 1.8T AUM z LPG.

            Komentarz

            • konkon
              Rider
              • 2008
              • 667
              • Octavia I (1U2)
              • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

              #7
              W TDI żadnych sond nie ma, chyba że jest filtr cząstek stałych DPF. W silnikach benzynowych zazwyczaj powinno się programować sterownik.
              Zamieszczone przez looker
              A jak sprawdzić czy jest przytkany ?
              Zazwyczaj po 100 tys. km nie spełnia już swojej roli. Bez demontażu się nie obędzie.
              Po wycięciu pierwsze depnięcie to Ikarus.
              Wadą może być rezonowanie i głośniejsza praca wydechu, plusy to lepsze osiągi, wyższa żywotność silnika, turbo.
              Wystarczy wspawać rurkę albo dać imitację.

              Po tym temacie nie powinno być już złudzeń czy warto czy nie.
              Konrad
              OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

              90 konny AGRessor
              PerfectServiceBy DGW
              WhitePride :smokedevil

              Komentarz

              • piramida
                RS
                • 2009
                • 12222
                • Superb III (3V3)

                #8
                natash, same plusy dla silnika który oddych normalnie bez katalizatora, jedyny minus to byc może troche bedzie głosniej turbo słychać ale nic po za tym, dodatkowo jak byś jeszcze egr wywalił to już bedzie super :szeroki_usmiech
                Przy wywalonym egrze bedzie sie wolniej silnik zagrzewał, widoczne to bedzie szczególnie w zimie
                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                Komentarz

                • natash
                  RS
                  • 2011
                  • 2599

                  #9
                  Nie ma to żadnych ujemnych skutków na auto (czujniki, sondy lambda itd. itp.)?

                  Komentarz

                  • piramida
                    RS
                    • 2009
                    • 12222
                    • Superb III (3V3)

                    #10
                    Zamieszczone przez natash
                    Nie ma to żadnych ujemnych skutków na auto (czujniki, sondy lambda itd. itp.)?
                    w dieslu nie ma, nawet przegląd diagnostyczny normalnie przejdziesz
                    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                    Komentarz

                    • natash
                      RS
                      • 2011
                      • 2599

                      #11
                      No właśnie chciałem oto też zapytać . Czyli jak zmieniam turbo na nowe, to najlepiej kata też wyciąć, tylko zastanawiam się czy zostawić puchę i przez nią puścić rurkę, czy dać samą rurkę, nieraz jeżdżę do DE...

                      Komentarz

                      • piramida
                        RS
                        • 2009
                        • 12222
                        • Superb III (3V3)

                        #12
                        Zamieszczone przez natash
                        No właśnie chciałem oto też zapytać . Czyli jak zmieniam turbo na nowe, to najlepiej kata też wyciąć, tylko zastanawiam się czy zostawić puchę i przez nią puścić rurkę, czy dać samą rurkę, nieraz jeżdżę do DE...
                        puszka ci nic nie da jak cie podłączą do aparatury ale w dieslu nie ma tak szkodliwych spalin jak w benzynie
                        superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                        poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                        Komentarz

                        • edzio
                          Classic
                          • 2011
                          • 11

                          #13
                          Dziś z racji że działam usługowo w układach wydechowych i sprzęt spawalniczy posiadam ,wymontowałem część układu wydechowego z katalizatoremw Oct2 BXE. Otworzyłem bańkę katalizatora ,jedną jego część jak wieko trumny, wyjąłem wkład ceramiczny, wszystko ponownie pospawałem nierdzewką.Po jeździe próbnej wiem że autko ma mocniejszy dół, wcześniej czuć turbinę, przyspieszenie się poprawiło .Wcześniej miałem Fabię 101KM TDI katalizator też był wywalony ,spostrzeżenia identyczne. Jako drugie autko w rodzinie mam Seata Arosę 2001r 1,4TDI również usunąłem katalizator. Przed modyfikacją turbinę było czuć od około 2000obr teraz już od 1600-1700obr zaczyna się coś dziać .Oczywiście we wszystkich po blokowane są identycznie zawory EGR i klapy gaszące ,kolektory czyste i żadnych błędów na deskach rozdzielczych. Auta nie dymią bo Pompowtrykowce z seryjną mocą i w dobrym stanie nie dymią .Polecam taką modyfikację bez względu na jego stan
                          _________________
                          EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737

                          Komentarz

                          • Biszczu
                            RS
                            • 2011
                            • 5567

                            #14
                            Zamieszczone przez natash
                            nieraz jeżdżę do DE...
                            no to Ci współczuję jak Cię złapie Polizei i podłączy pod czujniki :wink:
                            "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                            Komentarz

                            • Northeusz
                              RS
                              • 2010
                              • 1677
                              • Octavia I (1U2)
                              • AUM 1.8 20VT 150 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez Biszczu
                              Zamieszczone przez natash
                              nieraz jeżdżę do DE...
                              no to Ci współczuję jak Cię złapie Polizei i podłączy pod czujniki :wink:
                              Tak poważnie Biszczu to w DE podłączanie pod czujniki jest przez policję często praktykowane? I jakie mogą być konsekwencje?
                              Pozdrawiam
                              Northeusz

                              Komentarz

                              • Biszczu
                                RS
                                • 2011
                                • 5567

                                #16
                                Northeusz, Polizei po podłączeniu do czujników (w moim rejonie dziwnym trafem robią to bardzo często, bo nie jest to skomplikowane) i wykryciu, że nie masz kata zatrzymują Ci dowód rejestracyjny i otrzymujesz mandat 40 Euro. Po za tym jak nie masz kata a wjedziesz do Umweltzone i Cię zatrzymają na polskich blachach to na bank zrobią Ci badanie spalin. Niemiecka policja jest znacznie bardziej upierdliwsza niż nasza, bo mają lepszy sprzęt
                                "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                                Komentarz

                                • Northeusz
                                  RS
                                  • 2010
                                  • 1677
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Biszczu
                                  Northeusz, Polizei po podłączeniu do czujników (w moim rejonie dziwnym trafem robią to bardzo często, bo nie jest to skomplikowane) i wykryciu, że nie masz kata zatrzymują Ci dowód rejestracyjny i otrzymujesz mandat 40 Euro. Po za tym jak nie masz kata a wjedziesz do Umweltzone i Cię zatrzymają na polskich blachach to na bank zrobią Ci badanie spalin. Niemiecka policja jest znacznie bardziej upierdliwsza niż nasza, bo mają lepszy sprzęt
                                  Ale żeby ten dowód odzyskać, to trzeba pewnie usunąć "powód zatrzymania"?
                                  Pozdrawiam
                                  Northeusz

                                  Komentarz

                                  • natash
                                    RS
                                    • 2011
                                    • 2599

                                    #18
                                    Co to za strefa? Bardzo duza jest roznica w zanieczyszczeniu spalin jak niema sie kata?

                                    Komentarz

                                    • Biszczu
                                      RS
                                      • 2011
                                      • 5567

                                      #19
                                      "Prawo niemieckie zawiera precyzyjnie określony katalog wykroczeń drogowych i wysokości kar za każde z nich w związku z czym podejmowanie przez polskiego turystę próby dyskusji z policją drogową na temat wysokości mandatu nałożonego za popełnione wykroczenie jest bezcelowe i powoduje pogorszenie sytuacji zainteresowanego.
                                      Odmowa uregulowania mandatu na miejscu wiąże się ze skierowaniem sprawy na drogę sądową. Policja bardzo rygorystycznie kontroluje też stan techniczny pojazdów. W przypadku stwierdzenia poważnych usterek samochodu należy liczyć się z zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, wysoką karą pieniężną, a także z obciążeniem kierowcy kosztami odholowania pojazdu do warsztatu i innymi kosztami administracyjnymi." - takim w Niemczech jest brak katalizatora

                                      natash, o strefach >>tutaj<<
                                      "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                                      Komentarz

                                      • Northeusz
                                        RS
                                        • 2010
                                        • 1677
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                        #20
                                        Zamieszczone przez Biszczu
                                        "Prawo niemieckie ...
                                        Biszczu, czyli z wyciętym katem lub DPF-em (tutaj przypuszczam) lepiej nie trafiać na kontrolę. Chciaż nie wiem, czy można sprawdzić, czy w samochodzie był DPF, czy nie. Nie mniej jednak rzeczywiście kosztowna impreza może wyjśc czasami. Tym bardziej, że polscy turyści mają wrodzoną tendencję do pertraktacji w takich sytuacjach .
                                        Pozdrawiam
                                        Northeusz

                                        Komentarz

                                        • Biszczu
                                          RS
                                          • 2011
                                          • 5567

                                          #21
                                          Northeusz, niemiecka Policja jest bardziej skrupulatna od naszej w szczególności do obcokrajowców.
                                          Policja w Niemczech ma dużo większą wiedzę na temat samochodów niż nasza krajowa. Funkcjonariusz ma zazwyczaj w radiowozie prosty zestaw do kontroli stanu technicznego pojazdu m.in. chociażby głębokości bieżnika w oponach, poziomu decybeli. Policjant ma też prawo do przeprowadzenia prostej kontroli i często z niej korzysta w stosunku do autek z PL.

                                          Jeśli chodzi o specyficzne wymagania i zachowanie niemieckiej drogówki to Polaków zaskakuje najczęściej wymaganie „naprawy usterek na miejscu”. Jak usuniesz usterkę wyciętego kata ? 8)
                                          "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                                          Komentarz

                                          • natash
                                            RS
                                            • 2011
                                            • 2599

                                            #22
                                            Ile kosztuje nowy katalizator?

                                            Komentarz

                                            • Biszczu
                                              RS
                                              • 2011
                                              • 5567

                                              #23
                                              natash, ok 600 plnów
                                              "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                                              Komentarz

                                              • piramida
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 12222
                                                • Superb III (3V3)

                                                #24
                                                Biszczu, Obawiam sie ze w dieslu katalizator nie wpływa za bardzo na zanieczyszczenia spalin, w benzynie tak, generalnie nie powinno byc problemów z przeglądami i z kontrolą na drodzę, w dowodzie nic nie pisze na temat katalizatora, co innego dpf.
                                                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                                Komentarz

                                                • McGan
                                                  RS
                                                  • 2010
                                                  • 3573
                                                  • Superb III (3V3)

                                                  #25
                                                  piramida, dokładnie.
                                                  Skład spalin jest dalej w normie - nie mam kata, przegląd przeszedłem, a diagnosta był upierdliwy naprawdę :wink:
                                                  Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
                                                  Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...