Czy usunięcie katalizatora, ma jakiś ujemny wpływ na TDI (sonda lambda, inne czujniki itd. itp.). Czy Katalizator, który jest przytkany wpływa jakoś znacząco na prace i żywotność turbiny ze zmienną geometrią?
natash, Ja w moim seat 1.9 AFN usunąłem katalizator przy przebiegu ok ~200tyś km. Potem przejechalem jeszcze jakieś 30tys i nic niepokojącego się nie działo (w sensie sond i czujników). Za to po samym zabiegu usuniecia dynamika się poprawiła, bo kat byl rzeczywiście przytkany.
w moim katalizatorze hmm chyba wnętrze sie sypie bo slychać takie dzwonienie i czy teraz wywalić go czyli wyrzucić srodek a obudowe zostawić??
wiem że sa dwie lambdy,co proponujecie??dodam ze to 1.8T AUM z LPG.
W TDI żadnych sond nie ma, chyba że jest filtr cząstek stałych DPF. W silnikach benzynowych zazwyczaj powinno się programować sterownik.
Zamieszczone przez looker
A jak sprawdzić czy jest przytkany ?
Zazwyczaj po 100 tys. km nie spełnia już swojej roli. Bez demontażu się nie obędzie.
Po wycięciu pierwsze depnięcie to Ikarus.
Wadą może być rezonowanie i głośniejsza praca wydechu, plusy to lepsze osiągi, wyższa żywotność silnika, turbo.
Wystarczy wspawać rurkę albo dać imitację.
natash, same plusy dla silnika który oddych normalnie bez katalizatora, jedyny minus to byc może troche bedzie głosniej turbo słychać ale nic po za tym, dodatkowo jak byś jeszcze egr wywalił to już bedzie super :szeroki_usmiech
Przy wywalonym egrze bedzie sie wolniej silnik zagrzewał, widoczne to bedzie szczególnie w zimie
No właśnie chciałem oto też zapytać . Czyli jak zmieniam turbo na nowe, to najlepiej kata też wyciąć, tylko zastanawiam się czy zostawić puchę i przez nią puścić rurkę, czy dać samą rurkę, nieraz jeżdżę do DE...
No właśnie chciałem oto też zapytać . Czyli jak zmieniam turbo na nowe, to najlepiej kata też wyciąć, tylko zastanawiam się czy zostawić puchę i przez nią puścić rurkę, czy dać samą rurkę, nieraz jeżdżę do DE...
puszka ci nic nie da jak cie podłączą do aparatury ale w dieslu nie ma tak szkodliwych spalin jak w benzynie
Dziś z racji że działam usługowo w układach wydechowych i sprzęt spawalniczy posiadam ,wymontowałem część układu wydechowego z katalizatoremw Oct2 BXE. Otworzyłem bańkę katalizatora ,jedną jego część jak wieko trumny, wyjąłem wkład ceramiczny, wszystko ponownie pospawałem nierdzewką.Po jeździe próbnej wiem że autko ma mocniejszy dół, wcześniej czuć turbinę, przyspieszenie się poprawiło .Wcześniej miałem Fabię 101KM TDI katalizator też był wywalony ,spostrzeżenia identyczne. Jako drugie autko w rodzinie mam Seata Arosę 2001r 1,4TDI również usunąłem katalizator. Przed modyfikacją turbinę było czuć od około 2000obr teraz już od 1600-1700obr zaczyna się coś dziać .Oczywiście we wszystkich po blokowane są identycznie zawory EGR i klapy gaszące ,kolektory czyste i żadnych błędów na deskach rozdzielczych. Auta nie dymią bo Pompowtrykowce z seryjną mocą i w dobrym stanie nie dymią .Polecam taką modyfikację bez względu na jego stan
_________________
EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737
Northeusz, Polizei po podłączeniu do czujników (w moim rejonie dziwnym trafem robią to bardzo często, bo nie jest to skomplikowane) i wykryciu, że nie masz kata zatrzymują Ci dowód rejestracyjny i otrzymujesz mandat 40 Euro. Po za tym jak nie masz kata a wjedziesz do Umweltzone i Cię zatrzymają na polskich blachach to na bank zrobią Ci badanie spalin. Niemiecka policja jest znacznie bardziej upierdliwsza niż nasza, bo mają lepszy sprzęt
"Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"
Northeusz, Polizei po podłączeniu do czujników (w moim rejonie dziwnym trafem robią to bardzo często, bo nie jest to skomplikowane) i wykryciu, że nie masz kata zatrzymują Ci dowód rejestracyjny i otrzymujesz mandat 40 Euro. Po za tym jak nie masz kata a wjedziesz do Umweltzone i Cię zatrzymają na polskich blachach to na bank zrobią Ci badanie spalin. Niemiecka policja jest znacznie bardziej upierdliwsza niż nasza, bo mają lepszy sprzęt
Ale żeby ten dowód odzyskać, to trzeba pewnie usunąć "powód zatrzymania"?
"Prawo niemieckie zawiera precyzyjnie określony katalog wykroczeń drogowych i wysokości kar za każde z nich w związku z czym podejmowanie przez polskiego turystę próby dyskusji z policją drogową na temat wysokości mandatu nałożonego za popełnione wykroczenie jest bezcelowe i powoduje pogorszenie sytuacji zainteresowanego.
Odmowa uregulowania mandatu na miejscu wiąże się ze skierowaniem sprawy na drogę sądową. Policja bardzo rygorystycznie kontroluje też stan techniczny pojazdów. W przypadku stwierdzenia poważnych usterek samochodu należy liczyć się z zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, wysoką karą pieniężną, a także z obciążeniem kierowcy kosztami odholowania pojazdu do warsztatu i innymi kosztami administracyjnymi." - takim w Niemczech jest brak katalizatora
Biszczu, czyli z wyciętym katem lub DPF-em (tutaj przypuszczam) lepiej nie trafiać na kontrolę. Chciaż nie wiem, czy można sprawdzić, czy w samochodzie był DPF, czy nie. Nie mniej jednak rzeczywiście kosztowna impreza może wyjśc czasami. Tym bardziej, że polscy turyści mają wrodzoną tendencję do pertraktacji w takich sytuacjach .
Northeusz, niemiecka Policja jest bardziej skrupulatna od naszej w szczególności do obcokrajowców.
Policja w Niemczech ma dużo większą wiedzę na temat samochodów niż nasza krajowa. Funkcjonariusz ma zazwyczaj w radiowozie prosty zestaw do kontroli stanu technicznego pojazdu m.in. chociażby głębokości bieżnika w oponach, poziomu decybeli. Policjant ma też prawo do przeprowadzenia prostej kontroli i często z niej korzysta w stosunku do autek z PL.
Jeśli chodzi o specyficzne wymagania i zachowanie niemieckiej drogówki to Polaków zaskakuje najczęściej wymaganie „naprawy usterek na miejscu”. Jak usuniesz usterkę wyciętego kata ? 8)
"Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"
Biszczu, Obawiam sie ze w dieslu katalizator nie wpływa za bardzo na zanieczyszczenia spalin, w benzynie tak, generalnie nie powinno byc problemów z przeglądami i z kontrolą na drodzę, w dowodzie nic nie pisze na temat katalizatora, co innego dpf.
Komentarz